AB’den Çinli Otomotiv Devlerine Rekabet Freni

çin ithalat ihracat

Son yıllarda elektrikli araç sektöründe küresel bir lider haline gelen Çin, Avrupa pazarında önemli bir engelle karşılaştı. Avrupa Birliği’nin (AB) uygulamaya koyduğu %35’e varan yeni ithalat vergisi tarifeleri, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa’daki pazar payını ciddi şekilde etkiliyor. Bu gelişme, Çin’in Avrupa’daki hızlı yükselişine darbe vururken, yerel üreticilere de nefes alma imkanı sağlıyor.

AB’nin Ekim 2024’te yürürlüğe koyduğu yeni tarifeler, Çinli otomobil üreticilerine karşı rekabet avantajını dengelemeyi hedefliyor. Çin, devlet destekli sübvansiyonlarla maliyet avantajı sağlarken, Avrupa pazarında rakiplerine karşı daha düşük fiyatlarla satış yapabiliyordu. Ancak AB’nin araştırmaları, bu durumun adil rekabeti bozduğunu ortaya koyarak ek vergilerin yolunu açtı. Yeni vergilerle birlikte Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa pazarındaki toplam payı, Ekim ayında %8,2’den Kasım ayında %7,4’e gerileyerek Mart ayından bu yana en düşük seviyeye indi.

Kasım ayında BYD’nin Avrupa’da 4.796 sıfır araç kaydı yapıldı ve bu, bir önceki yıla göre iki kattan fazla bir artışa işaret ediyor. BYD’nin bu başarısı, filo müşterileri ve bireysel tüketiciler arasındaki dengeli talebinden kaynaklanıyor. Bu süreçte BYD, üretim ve lojistik stratejilerini hızlıca uyarlayarak pazar payını koruma becerisini de kanıtlamış oldu.

Çinli üreticiler için Avrupa’da üretim tesisleri kurmak uzun vadeli bir çözüm olarak görülüyor. Ancak bu süreç, zaman alıcı ve yüksek maliyetli bir yatırım gerektiriyor. Yine de, Çinli firmalar bu yolla ithalat vergilerinden kaçınma ve yerel tedarik zincirine entegre olarak rekabet avantajlarını koruyabilme yollarını zorluyorlar.

Almanya ve Fransa gibi büyük pazarlarda Çinli üreticilerin sıfır otomobil kayıtları yarı yarıya azalırken, AB’den ayrılmış olan İngiltere’de Çin yapımı sıfır elektrikli satışları ise %17 oranında artış göstermiş durumda. Bu durum, AB dışındaki ülkelerde Çinli üreticiler için hâlâ fırsatlar olduğunu kanıtlar nitelikte.

Küresel elektrikli araç pazarında 2024 itibarıyla büyüme hızının yavaşladığı açıkça gözlemleniyor. Tüketici taleplerindeki değişkenlik ve jeopolitik gerilimler, üreticileri model yelpazelerini ve üretim stratejilerini yeniden düşünmeye zorluyor. Çinli üreticiler için AB’nin tarifeleri ciddi bir meydan okuma olsa da, iş birlikleri ve inovatif stratejilerle bu engellerin aşılması mümkün görünüyor. Örneğin, Nissan ve Honda gibi markalar birleşme planları yaparken, Çinli firmalar da benzer ortaklıklarla zorlukların üstesinden gelmeye çalışacakları tahmin ediliyor.

AB’nin ithalat tarifeleri, Çinli elektrikli araç üreticilerinin Avrupa pazarındaki büyümesini yavaşlatmış olsa da, bu üreticiler hâlâ esnekliklerini ve adaptasyon kabiliyetlerini koruyor. Elektrikli araçların geleceği için rekabetin daha da kızışacağına kesin gözle bakılıyor.

 

Kaynak: https://www.autoblog.com/news/chinas-ev-invasion-hits-a-wall

Bu İçeriği Paylaş

SON EKLENENLER