Almanya Pazarı: Kasım Ayında Satışlar Geriledi

vw golf

Almanya otomobil pazarı, Kasım 2024’te bir önceki yılın aynı dönemine göre %0,5 oranında düşüşle daralmaya devam ediyor. Geçtiğimiz ay toplam 244.544 sıfır aracın trafiğe çıktığı piyasa, Kasım 2019’daki 299.127 adetlik satış seviyesine kıyasla hâlâ %18,2 geride. Yılın ilk 11 ayını kapsayan toplam satışlar ise %0,4 azalarak 2.592.610 seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam da 2019 yılındaki 3.323.878 araçlık satış hacminden %22 daha düşük.

Kasım ayında Almanya’daki en çok satan ilk dört otomobil markası pazar paylarını artırmayı başardı. Volkswagen %0,7 artışla %19,5’lik pazar payını korurken, Mercedes %5,8 büyüyerek %10,6 pazar payına ulaştı. BMW %2,2 artışla %9,2’ye ve Skoda %16,5 büyüme ile %7,5’lik paya ulaştı. Ancak Audi ve Opel satışlarında gerileme yaşadı.

Toyota, satışlarını %104,5 artırarak dikkat çekici bir başarıya imza attı. Peugeot da %78,5 büyüme oranıyla dikkat çeken bir diğer marka oldu. Cupra, Citroen ve Porsche gibi markalar da yükseliş trendine katkı sağladı. Buna karşın Tesla, Kasım ayında %55,1’lik bir düşüş yaşarken, yıl bazında da %43,6 gerileme kaydetti. Alman pazarına yeni giriş yapan Çinli otomobil üreticisi Leapmotor ise Kasım ayında sıralamada 43. sırada yer alarak dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.

Volkswagen Golf, Kasım 2024’te bir önceki yıla göre %18,5 artışla yeniden liderlik koltuğuna oturdu. Golf’ü %42,8 artışla VW T-Roc ve %6,1 büyüme ile Tiguan takip etti. Toyota Yaris Cross ise %110,5 gibi olağanüstü bir artış göstererek 4. sıraya yükseldi. Bu, modelin Almanya pazarındaki en yüksek sıralaması olurken, aynı zamanda hacim ve pazar payı rekorunu da kırdı.

VW Passat %6,2 artışla 5. sırada yer alırken, Skoda Octavia %40,9’luk büyümeyle dikkat çekti. BMW 5 Serisi, %93,7 gibi büyük bir artışla 8. sıraya tırmanırken, Opel Astra %13 ve BMW X1 %1,2 büyümeyle ilk 10 içinde yer aldı. Tesla Model Y ise 2023 yılının en çok satan modeli olmasına rağmen, Kasım ayında özel satışlarda 16. sıraya gerileyerek pazar payını kaybetti.

Kasım 2024 verileri, Alman tüketicilerin hibrit ve elektrikli araçlara olan ilgisinin giderek arttığını gösteriyor. Ancak, toplam ithal araç satışlarının %10’unu oluşturan saf elektrikli araçların yaygınlaşması hâlâ sınırlı. Bunun başlıca nedenleri arasında, Alman tüketicilerin geleneksel olarak yakıt tasarruflu hibrit modelleri tercih etmesi olarak gösterliyor.

 

Kaynak: https://bestsellingcarsblog.com/2024/12/germany-november-2024-toyota-yaris-cross-breaks-all-records/

Bu İçeriği Paylaş