Almanya otomotiv pazarı, Ekim 2024’te umut verici bir artış gösterdi. Geçen yıla göre %5,9 artışla toplam 231.992 yeni araç satışı gerçekleştirildi. Ancak bu rakam, pandemi öncesi Ekim 2019 seviyesinin altında kalmaya devam ediyor. 2024 yılının Ocak-Ekim dönemindeki toplam satışlar, %0,4’lük hafif bir düşüşle 2.348.066 olarak kaydedildi; bu da 2019’daki 3.024.751 adetlik seviyeye göre %22,3 daha düşük bir sonuca işaret ediyor.
Elektrikli araç satışları, Ekim ayında %4,9 oranında düşüş göstererek 35.491 adette kaldı ve pazar payı %15,3 olarak kaydedildi (2023 Ekim’de %17,1’di). Yıl bazında, elektrikli araç satışları %26,6 düşüşle 311.881 adete geriledi ve toplam pazar payı %13,3 oldu (geçen yıl %18’di).
Marka Performansı: Volkswagen, Mercedes ve Toyota’dan Yükseliş
Volkswagen, %26,2’lik bir artışla geçen yılın düşük seviyelerini telafi ederek %18,9’luk pazar payına ulaştı ve yıl boyunca ortalama %19,1’lik payını korudu. Mercedes, %5’lik bir artışla Ocak ayından bu yana en yüksek seviyesi olan %10’luk pazar payına ulaştı. Geçen aya ve yıl genelindeki sıralamaya göre değişmeyen ilk 6 içerisinde Skoda, %28,9 ile en iyi performansı gösterdi. Opel (%16,7) ve BMW (%4,9) da listede yer alırken, Audi %19,8’lik büyük bir düşüşle çıkışını sürdüremedi.
Toyota, %48,6 oranındaki etkileyici artışla dikkat çekerken, Peugeot %130,1 ile ilk 10 ve ilk 30 içindeki en büyük artışı kaydetti. Bu başarının altında, markanın son dönemde tanıttığı yenilikçi modelleri ve tüketici odaklı stratejileri yatıyor; özellikle 208 ve 2008 gibi popüler kompakt modellerin güçlü satış performansları, bu artışta önemli rol oynadı.
Model Bazında Kazananlar: VW Golf Zirvede
Ekim ayında, VW Golf %38,4’lük artışla modeller listesinde zirveyi geri aldı ancak yılın genelindeki %3,6’lık payına kıyasla %3’te kalmış durumda. Bu düşüş, modelin artan rekabet ve tüketicilerin farklı segmentlerdeki tercihlerinin değişmesiyle açıklanabilir; SUV ve crossover modellerin yükselişi, kompakt otomobil segmentini baskı altında bırakıyor. Geçen ay ilk defa lider olan Tiguan, %61’lik yıllık artışla bu ay ikinci sıradayken, T-Roc (%29) Eylül’e göre iki basamak yükseldi ve ücüncülüğü elde etti. Opel Corsa (%29,6) ve Astra (%73) ilk 5’i tamamlayan diğer modeller olarak öne çıktı.
Skoda Octavia (%13,9) altıncı sırada yer alırken, BMW X1 (%34,4) yılın en iyi derecesini elde ederek yedinci sıraya yükseldi. Skoda Enyaq, %28,4 artışla üçüncü kez ilk 10’a girerek dokuzuncu sırada yer aldı. Toyota Yaris Cross %57,1’lik yükselişle Ocak 2023’ten bu yana en iyi sonucunu alarak 11. sıraya yerleşti. Peugeot 208, %385,7 gibi çarpıcı bir oranla Eylül’e göre 33 sıra yükselerek Aralık 2017’den bu yana en yüksek konumunu (13. sırayı) elde etti. VW ID.7 ise %1240,9 gibi olağanüstü bir oranla arka arkaya ikinci kez ilk 20’de yer alarak 19. sıraya yerleşti.
Bu sonuçlar, Almanya otomotiv pazarının değişen dinamiklerini ve öne çıkan markaların yıllık performansını ortaya koyarken, sektörün halen pandemi öncesi seviyelere dönmediğini gösteriyor.