Avrupa’da Tesla ve Volkswagen Yarışı

trafik

Avrupa Birliği, EFTA ülkeleri ve Birleşik Krallık’ta, araba pazarı Eylül ayında yıllık %4,2 oranında daraldı ve toplamda 1.118.083 araç satıldı. Yılın başından bu yana ise %1’lik küçük bir artışla 9.779.605 araç satışı kaydedildi. Ancak bu sonuçlar, pandemi öncesi 2019 yılıyla kıyaslandığında hala %19 geride. Beş büyük pazar arasında İspanya %6,3 artış, İngiltere ise %1 artışla pozitif performans sergilerken, Almanya %7, İtalya %10,7 ve Fransa %11,1 oranında ciddi düşüşler yaşadı. Malta %55,3, Norveç %25,4, Estonya %22,6, Litvanya %14,5, Hırvatistan %12,4 ve Slovenya %10,1 ile en büyük artışları yaşarken, İzlanda %50,6, Finlandiya %38,5, Belçika %18,6 ve Yunanistan %15,3 oranında büyük düşüşler kaydetti.

Daha önce durgunluk endişelerine rağmen, elektrikli araçlar, Eylül ayında %13,9 oranında artarak 213.443 satışa ve %19,1’lik pazar payına ulaştı. 2023 yılıyla kıyaslandığında bu oran %16 olarak kaydedilmişti. Yılbaşından bu yana elektrikli araç satışları %2,6 oranında azalarak 1.433.225 adede ulaştı ve pazar payı %15,2’den %14,7’ye geriledi. Plug-in hibrit araçlar %11,7 oranında gerileyerek 81.321 adette kaldı. Hibrit elektrikli araçlar %12,3 artışla 377.168 adede ulaştı. Benzinli araçlar %18,8 düşüşle 329.207’ye, dizel araçlar ise %23,8 oranında büyük bir gerilemeyle 93.304 adete indi.

Elektrikli araç satışlarına ülke bazında bakıldığında, İngiltere %24,4 artışla 56.387 satışla lider olurken, Almanya %8,7 artışla 34.479 araç, Fransa ise %6,3 düşüşle 28.266 satış gerçekleştirdi. Ayrıca, Norveç %38,8 artışla 12.495, Hollanda %20,6 artışla 12.461, Belçika %32,8 artışla 12.142 ve İsveç %7,7 düşüşle 11.535 araç sattı.

Volkswagen Grubu %1 artışla %25,8 pazar payına ulaşırken, Stellantis %26 oranında düşüşle %13,3 pazar payında kaldı. Renault-Nissan-Mitsubishi %4,6 düşüş yaşarken, Hyundai-Kia %4,9 oranında gerileme kaydetti. Toyota Grubu %3,6 ve BMW Grubu %5,1 oranında artış gösterdi. JATO Dynamics verilerine göre Volkswagen %0,3’lük artışla konumunu korurken, Toyota %3 artışla ikinciliğini sürdürdü. Skoda ise %20,4’lük bir sıçrayışla üçüncü sıradaki yerini korudu. BMW %5,5 artışla dördüncü sırada kalırken, Mercedes %4,9 düşüş yaşadı. Hyundai %3,6 artışla yeniden ilk 10’a girerken, Tesla %30,9, Volvo %23,9 ve Land Rover %14,3 oranında dikkat çekici artışlar kaydetti.

Modellere bakıldığında, Tesla Model Y %1,5 düşüş yaşamasına rağmen Mart ayından sonra ikinci kez aylık satış liderliğini elde etti. Volkswagen Tiguan %28,6 artışla Avrupa genelinde ikinci sıraya yükseldi. Renault Clio %3,1 artışla üçüncü sıraya yerleşti ve yılın en çok satan modellerinden biri oldu. Dacia Sandero %1,6 düşüşle dördüncü sırada yer alsa da 2024 yılında genel satış liderliğini sürdürüyor. Kia Sportage %14,3 artışla beşinci sıraya yükselirken, Toyota Yaris Cross ve Volkswagen Polo da dikkat çeken performanslar sergiledi.

 

Ülke Adet Değişim(%)
İngiltere 56.387 +24,4
Almanya 34.479 +8,7
Fransa 28.266 -6,3
Norveç 12.495 +38,8
Hollanda 12.461 +20,6
Belçika 12.142 +32,8
İsveç 11.535 -7,7

SON EKLENENLER