Fransa otomobil pazarında bir gerileme daha: Ekim ayı satışları %11,1 düştü ve pandemi öncesi seviyelerden %28,3 daha düşük bir noktada kaldı. Ekim ayında yalnızca 135.529 adet araç satıldı; bu, üst üste altıncı düşüş ayı olarak kaydedildi. 2019’un aynı döneminde 188.985 araç satışı yapılmışken, güncel rakamlar büyük bir düşüşe işaret ediyor. Satış günleri aynı kalsa da düşüş %14,9 olarak hesaplanıyor. Yıl genelinde ise pazar %2,8 oranında daralarak toplamda 1.401.436 adet satışa ulaştı.
Yakıt türleri arasındaki farklılık ise dikkat çekici. Benzinli araç satışları %32,7 azalarak 36.399 adete, dizel ise %26,4 düşüşle 8.747 adete geriledi. Hibrit elektrikli araçlar (HEV) ise pozitif bir ivme göstererek %13,3 artışla 54.800 adet satıldı. Plug-in hibrit araçlar (PHEV) %26,9 gerileyerek 10.894 adette kalırken, bataryalı elektrikli araçlar (BEV) %18 düşüşle 20.901 adet ve %15,4 pazar payı ile ayı tamamladı. Bu oran, geçen yılın aynı ayında %16,7 idi. Yıl bazında ise BEV satışları %3,4 artarak %17 pazar payına ulaştı.
Markalar sıralamasında Renault, %15,7 pazar payı ile liderliğini sürdürüyor. Peugeot, %8,7’lik bir düşüşle %14,4 pazar payına ulaştı ve yıl genelinde %14 olan pazar payını hafifçe iyileştirdi. Toyota, %19,4’lük güçlü bir artışla Ekim ayında üçüncü sıraya yükseldi ve %9 pazar payına ulaşarak rekor kırdı. Bu performans, Japon markasının Fransa pazarında bugüne kadarki en yüksek ikinci aylık satış hacmi oldu. Dacia, %13,6 oranında düşüş yaşasa da yıl genelinde üçüncülüğünü korudu. Volkswagen ise %15,6’lık artışla Citroen’i geride bırakarak beşinci sıraya yükseldi. BMW %20,2 ve Skoda %24 artışla pazarın genel düşüş trendine karşı koydu. Skoda, Fransa pazarında ilk 10’da yer almayı başararak %3,3 ile kendi pazar payı rekorunu kırdı.
Peugeot 208, %16 artışla Renault Clio’nun önüne geçerek Ekim ayının en çok satan modeli oldu ve yıl bazında Clio’ya karşı olan farkını 1.353 adete çıkardı. Dacia Sandero, %4,8 pazar payı ile üçüncü sıradaki yerini korudu. Toyota Yaris, %52’lik büyük bir sıçrama ile dördüncü sıraya yükselerek Fransa’da Japon menşeli bir modelin ulaştığı en yüksek sıraya yerleşti. Peugeot 3008 III ve Dacia Duster III de sırasıyla beşinci ve sekizinci sıraya yükselerek dikkat çekici bir performans sergiledi. VW Tiguan III, 13. sırada en iyi derecesine ulaştı ve Citroen e-C3, ayın en çok satan elektrikli aracı olarak 14. sırada yer aldı.
Bu veriler, Fransa otomobil pazarında farklı markaların ve modellerin nasıl performans gösterdiğini ve küresel ekonomik koşulların otomotiv sektöründeki etkisini de yansıttığı şeklinde yorumlandı.