Ekim ayında İngiltere’deki sıfır otomobil satışları, 2024’te ikinci kez yıllık bazda %6’lık bir düşüşle 144.288 adete geriledi. Yılın ilk on ayındaki toplam satış hacmi ise %3,3 artışla 1.658.382 seviyesinde kalmayı başardı. Satış kanallarının tamamında düşüş gözlemlenirken, filo satışları %1,7’lik bir azalma ve 86.701 adetle en iyi performansı sergiledi; pazar payı ise bir önceki yıl %57,4 iken bu yıl %60,1’e yükseldi. Buna karşılık, bireysel satışlar %11,8 düşüşle 54.853 adede ve %38 pazar payına gerilerken, iş amaçlı kayıtlarda %12,8’lik düşüşle 2.734 adet ve %1,9 pay kaydedildi.
Yılın ilk on ayı incelendiğinde, pazarın büyümesini tek başına filolar destekledi ve %14,4 artışla 979.056 adete ve %59 pazar payına ulaştı. Buna karşın bireysel satışlar %9,6 düşüşle %38,8 pazar payına gerilerken, iş amaçlı satışlar %4,9’luk bir kayıpla 35.857 adede ve %2,2 paya geriledi.
Yakıt türlerine göre değerlendirdiğimizde, benzinli araç satışları %14,2 düşüşle 72.681 adede ve %50,4 pazar payına geriledi. Dizel satışları ise %20,5 azalarak 8.961 adet ve %6,2 pay ile geriledi. Şarj edilebilir hibritler (PHEV) %3,2’lik bir düşüşle 13.832 adede gerilerken, %9,6 pazar payına sahip oldu. Hibrit araçlar (HEV) %1,6’lık hafif bir düşüşle 19.012 adede ve %13,2 paya geriledi. Öne çıkan tek kategori ise %24,5’lik etkileyici bir artışla %20,7 pazar payına ulaşan bataryalı elektrikli araçlar oldu.
2024’ün ilk on ayında, benzinli araç satışları %1,8 düşüşle 888.925 adete gerilerken, dizel satışları %12,8 azalarak 106.610 adet oldu. PHEV satışları ise %22,5 artışla 138.775 adede yükseldi. Hibrit araçlar %11,1’lik bir artışla 224.339 adede ulaşırken, Elektrikli araç satışları %14,2 artışla 299.733 adede çıktı.
Markalar sıralamasında, Volkswagen %1,8’lik artışla %9,2 pazar payını koruyarak liderliğini sürdürdü. BMW, yıllık bazda %15,9 düşüşe rağmen Eylül ayına göre 7 sıra yükselerek ikinci sırayı aldı. Audi %28,5 ve Ford %27,5’lik düşüşlerle daha kötü performans sergilerken, Audi yıl genelinde ikinci sıradaki yerini korudu. Kia %24,7 ve Mercedes %37,4 ile büyük yükselişler kaydederken, Skoda %24,5 artışla %4,9 pazar payına ulaştı. Peugeot da %4,4 artışla sekizinci sıraya yükseldi.
Modeller sıralamasında ise Kia Sportage, %32,5 artışla yılın altıncı kez liderliğini aldı ve yıl genelinde Ford Puma’nın sadece 350 satış gerisinde yer aldı. Mini, %22,7’lik düşüşe rağmen üçüncü sıraya yükselerek 2024’te üçüncü kez ilk 10’da yer aldı. Volvo XC40, %3,8 artışla dördüncü sıraya çıkarak Temmuz 2024’teki derecesini tekrarladı ve yıl genelinde ilk 10’a girmeyi başardı. Volkswagen Tiguan %2,8 artışla beşinci sıraya yükselirken, Ford Kuga %17,6 düşüşe rağmen üç basamak yükselerek altıncı sırada yer aldı. Toyota Yaris, %17,1 artışla Haziran 2023’ten bu yana ilk kez ilk 10’a girdi ve Aralık 2022’den bu yana en iyi derecesini elde etti. Peugeot 208 ise %60,9’luk dikkat çekici bir artışla onuncu sırada yer alarak Ağustos 2022’den bu yana ilk kez ilk 10’da boy gösterdi.