Çinli elektrikli araç üreticisi Leapmotor, 11 Kasım’da 2024’ün üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, bu dönemde toplam 86.165 araç satışı gerçekleştirerek bir önceki çeyreğe göre %61,7 oranında artış sağladı. İlk üç çeyrek sonunda toplam teslimatlar 172.861 araca ulaştı ve bu sayı, yıllık bazda %94,6’lık bir artışa işaret ediyor.
Stellantis tarafından desteklenen Leapmotor, Ekim ayı satışlarında da başarılı sonuçlar elde ederek 38.177 araç satışını duyurdu. Şirketin Ekim ayındaki net sipariş artışı 40.000’in üzerinde oldu. Leapmotor, yıl sonu hedefi olan 250.000 araç satışını aşmayı bekliyor.
Ay Bazında Satış Artışları
Temmuz ayında 22.093, Ağustos’ta 30.305 ve Eylül’de 33.767 araç satan Leapmotor, son dört ay boyunca her ay rekor satış rakamlarına ulaştı. 30 Eylül itibarıyla toplam satışlar 172.861 araca ulaştı. Şirket, 17 Ekim 2024’te 500.000’inci seri üretim aracını banttan indirerek önemli bir kilometre taşını geride bıraktı.
Üçüncü çeyrekte, Leapmotor yeni enerji markaları arasında satışlarda ilk üçe girerek, Eylül ayının son haftasında haftalık satışlarda 10.000 adedi aşarak ikinci sıraya yükseldi.
Finansal Performans ve Gelecek Hedefleri
Rekor satış rakamlarıyla birlikte Leapmotor’un geliri de %74,3 artışla 1,36 milyar dolar seviyesine ulaştı. Üçüncü çeyrek brüt kar marjı %8,1 oldu ve bu oran, ürün satış karışımının optimize edilmesi, maliyet yönetiminin iyileştirilmesi ve artan satış hacminden elde edilen ölçek ekonomilerinin katkısıyla önceki çeyreğe göre kayda değer bir iyileşme sağladı.
Leapmotor, yıllık 95 milyon dolar zarar etmiş durumda olsa da, önümüzdeki yıl başa baş noktasına ulaşmayı hedefliyor.
Satış Ağı Genişlemesi ve Küresel Hedefler
Leapmotor’un son dönemdeki başarısının önemli bir kısmı, satış ağının hızlı genişlemesine bağlanıyor. Eylül sonu itibarıyla şirket, 204 şehirde 493 satış ve 362 servis noktasıyla faaliyet göstermekte. Küresel çapta ise Ekim sonu itibarıyla Avrupa’da 339 bayi açarak satış ve servis desteği sağladı. Şirket, 2025 yılına kadar Asya-Pasifik, Orta Doğu, Afrika ve Güney Amerika pazarlarına da kademeli olarak girerek 500’ün üzerinde lokasyon hedefliyor.