Adını Güneşten Alan Model: Del Sol

Honda Del Sol

Honda Del Sol, 1992 yılında piyasaya sürüldüğünde, sportif tasarımı ve yenilikçi özellikleri ile dikkat çeken bir model olarak otomobil dünyasındaki yerini aldı. “Del Sol” ismi, İspanyolca’da “güneşten” anlamına gelen “Del Sol”ismi aracın üstü açık tasarımını ve açık hava sürüş keyfini yansıtması amacıyla konmuştu.

Model, Honda CR-X’in halefi olarak tasarlanmıştı ve iki kişilik kompakt bir spor otomobil olarak konumlandırıldı. Del Sol, 4.010 mm uzunluğunda, 1.695 mm genişliğinde ve 1.250 mm yüksekliğindeydi. 2.370 mm’lik aks mesafesi, aracın dengeli ve kompakt yapısını sağlıyordu.

Del Sol, üç ana motor seçeneği ile sunulmuştu. Temel model olan S versiyonu, 1.5 litrelik SOHC dört silindirli bir motorla donatılmış ve 102 beygir gücü üretiyordu. Bu motor, 127 Nm tork sağlamaktaydı ve aracın maksimum hızı yaklaşık 185 km/s idi. Del Sol’un SI versiyonu ise 1.6 litrelik SOHC VTEC motorla güçlendirilmişti ve 125 beygir gücü ile 144 Nm tork üretiyordu. Bu motor, aracın 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 8.5 saniyede tamamlamasını sağlamaktaydı.

En üst seçenek olan VTEC versiyonu ise, 1.6 litrelik DOHC VTEC motor barındırmaktaydı. Bu motor, 160 beygir gücü ve 150 Nm tork üretebiliyordu. VTEC motoru, yüksek devirlerde üstün performans sağlıyor ve aracın 0-100 km/s hızlanmasını 7.0 saniyede tamamlamasına olanak tanıyordu. Bu versiyonun maksimum hızı ise 220 km/s idi.

Honda Del Sol’un çıkarılabilir tavan paneli, sürücülere ve yolculara açık hava sürüş keyfi sunuyordu. Tavan paneli, arka camın altına elektrikli olarak katlanabiliyordu, bu da aracı tamamen üstü açık bir spor otomobil haline getiriyordu.

Aracın iç tasarımı, sürücü odaklı bir yapıya sahipti. Ergonomik koltuklar ve kullanışlı kontrol paneli, sürüş konforunu artırıyordu. Del Sol, aynı zamanda dönemin modern teknolojik donanımları ile donatılmıştı. Elektrikli camlar, merkezi kilit sistemi, klima ve yüksek kaliteli ses sistemi gibi donanımlar, aracın standart özellikleri arasında yer almaktaydı.

Ayrıca hafif yapısı ile de üstün bir performans sunuyordu. Aracın boş ağırlığı, motor seçeneklerine bağlı olarak 1.020 kg ile 1.070 kg arasında değişiyordu. Bu hafif yapı, aracın hızlanma ve manevra kabiliyetini artırmaktaydı. Del Sol’un bağımsız süspansiyon sistemi, yol tutuşu ve sürüş konforunu başarıylasağlamaktaydı.

Honda Del Sol, üretildiği dönemde büyük bir hayran kitlesi kazandı ve sportif otomobil tutkunlarının gözdesi haline gelmişti. Del Sol’un üretimi, 1997 yılında sona erdiğinde, toplamda yaklaşık 75.000 adet satılmıştı. Ancak, Del Sol’un etkisi ve mirası, otomotiv dünyasında uzun yıllar boyunca devam etti.

Bu İçeriği Paylaş