Almanya’da Tiguan İlk Kez Lider

vw tiguan

Eylül ayında Almanya’da sıfır otomobil satışları %7 oranında düşerek 208.848 adete geriledi ve bu, yılın ilk dokuz ayında toplam satışların %1 azalarak 2.116.074 adete düştüğünü gösteriyor. Pandemi öncesi Eylül 2019’a göre ise satışlar %14,6 daha düşük. 2023 yılı boyunca sıfır otomobil satışları, 2019’a kıyasla %22,8 oranında azaldı. Elektrikli araç (BEV) satışları ise %8,7 artarak 34.479 adete ulaştı ve pazar payı %16,5 oldu (geçen yıl %14,1 idi). Ancak, yıl bazında BEV satışları %28,6 düşüşle 276.390 adete geriledi ve pazar payı %13,1’e düştü (geçen yıl aynı dönemde %18,1 idi).

Volkswagen satışları %7,4 düşüşle %18,6 pazar payına sahipken, Mercedes %13 düşüşle %8,8 pazar payına geriledi. İlk 7 marka sıralaması, Ağustos ayına göre değişmezken, Skoda %34,8 artışla dördüncü sıraya yerleşti. BMW de %0,7 artışla pozitif bir sonuç elde etti. Buna karşılık, Opel %20,5, Audi %16,6 ve Ford %8,8 düşüş yaşadı. Toyota ise %27,8 artışla dokuzuncu sırada dikkat çekiyor. Daha alt sıralarda, Volvo %38,3 artışla on üçüncü, Mini %16 artışla on beşinci ve Lexus %51,9 artışla otuz birinci sıraya yükseldi.

Modeller sıralamasında ise bir ilk yaşandı: VW Tiguan, yeni neslinin etkisiyle Almanya’da ilk kez birinci sıraya yükseldi. Golf ise %28,1 düşüşle ikinci sıraya geriledi. Mini serisi %16 artışla Ağustos’a göre yedi basamak yükselerek üçüncü sıraya yerleşti. Opel Astra ise %72,4 artışla dördüncü sırada. Geçen ayın lideri VW T-Roc %37,6 düşüşle beşinci sıraya gerilerken, Skoda Octavia %10,3 artışla altıncı sıraya yükseldi. Opel Corsa ise %36 düşüşle yedinci sırada yer aldı. BMW X1, %44,6 artışla yılın en yüksek sıralaması olan sekizinci sırada yer aldı. Skoda Enyaq ise %199,6 artışla ikinci kez ilk 10’a girdi. Ayrıca VW ID.7’nin satışlarındaki artış ise dikkat çekti. Model, geçen ay elde ettiği en iyi sıralaması olan 47. sırayı geride bırakarak, ilk kez on altıncı sıraya yükselmeyi başardı. Bu, ID serisinin geleceği için umut verici bir işaret olarak değerlendiriliyor.