Elektrikli araç üretiminde dünya lideri olan BYD, Avrupa’da önemli bir adım atarak Dolphin ve Atto 3 modellerini üretmeye hazırlanıyor. Şirketin, bu araçları Macaristan’da inşa edilen büyük bir üretim tesisinde üreteceği açıklandı. BYD’nin Avrupa operasyonlarından sorumlu olan Stella Li, fabrikanın 2025 yılının sonlarına doğru üretime geçeceğini ve önümüzdeki iki ila üç yıl içinde üretim kapasitesinin artacağını belirtti.
BYD’nin ilk etapta Seagull modelini Avrupa’da üretmeyi planladığı ancak Dolphin ve Atto 3 modellerinin satış potansiyelinin daha yüksek olması nedeniyle önceliklerin değiştiği ifade edildi. Yeni üretim planları kapsamında, Seagull modeli de dâhil olmak üzere toplam dört farklı modelin Macaristan tesisinde üretilmesi hedefleniyor.
Avrupa’da elektrikli araç satışlarındaki büyümenin 2024 yılı boyunca yavaşlaması, BYD’nin stratejilerini çeşitlendirmesine yol açtı. Şirket, elektrikli araçların yanı sıra daha fazla hibrit model sunarak bu durumu aşmayı planlıyor. Ayrıca, Avrupa’da yeni bir tedarik zinciri oluşturmayı amaçlayan BYD, batarya paketlerini Macaristan ve Türkiye’de monte etmeyi ve sadece batarya hücrelerini Çin’den ithal etmeyi planlıyor.
Ekim ayında yapılan bir açıklamada, Avrupa’da yürürlüğe giren Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik ithalat tarifelerinin ardından BYD’nin, Avrupada sattığı elektrikli araçların büyük çoğunluğunu yerel olarak üretme kararı aldığı belirtildi. Bu karar, BYD’nin Avrupa pazarındaki yerini sağlamlaştırma çabalarının bir parçası olarak öne çıkıyor.
BYD’nin Macaristan’daki tesisinde üretilmesi planlanan üçüncü modelin, Dolphin ve Atto 3 arasında konumlanacak bir araç olması bekleniyor. Şirket yetkilileri bu yeni modeli “Atto 2” olarak adlandırıyor ve aracın, daha önce Çin’de tanıtılan Yuan Up modelinin yeniden markalanmış bir versiyonu olacağını ifade ediyor.
Kaynak: https://www.carscoops.com/2024/12/dolphin-and-atto-3-to-be-byds-first-european-built-evs/