Avrupa pazarında plug-in hibrit model satışları, Şubat ayında elektrikli araç satış artışlarını geride bıraktı. Plug-in hibrit satışları geçen yılın aynı ayına kıyasla %12 artarak 72,376’ya ulaşırken, elektrikli araç satışları ise %10,3 artış gösterdi.
Avrupa’nın önde gelen markaları önümüzdeki dönemde plug-in hibrit satışlarının artmasını veya en kötü ihtimalle aynı kalmasını beklediklerini açıkladılar. Özellikle Avrupa piyasasında da başarılı satış rakamlarına imza atan Çinli otomobil üreticisi BYD, ürün yelpazesindeki SUV karosere sahip Seal modelinin plug-in versiyonunu piyasaya sürmeyi planladığını açıkladı.
Plug-ın Hibrit araç satışlarının yükselişe geçmesi, Çinli üreticilerin düşük üretim maliyetleri ile yarışamayan Avrupalı üreticiler için bir can simidi olacağa benziyor. AB’nin aldığı yakın zamanda sıfır emisyon hedeflerini tekrar gözden geçirmesini bekleyen üreticiler, tüketicilerin artan plug-in taleplerine daha cazip seçenekler sunarak, Çinli üreticilerin elektrikli araç pazarı hakimiyetlerine bir süre daha engel olabilmenin hesaplarını yapmaya başladılar bile.
Ancak batarya teknolojisindeki ilerlemeler ve batarya teknolojisindeki maliyetlerin azalması ile birlikte şarj altyapısının da her geçen gün artması sonucunda elektrikli araçların bu yarıştan galip gelmesi kaçınılmaz görünüyor. Tek belirsiz olan şey ise bunun ne zaman gerçekleşeceği…