Otomotiv sektörü uzmanları, 2030 yılında dünyada satılan her üç otomobilden birinin Çin üretimi olacağını öngörüyor.
Analistler halen küresel otomobil pazarının %21’ini elinde bulunduran Çinli markaların hızla büyüyeceğini ve bu oranın daha da artacağını belirtiyor. Asıl büyümenin Çin dışındaki satışlardan geleceği belirten uzmanlar, satışların on yılın sonunda 9 milyona çıkacağı belirtiyor.
ABD yönetiminin getirdiği %100 gümrük vergileri, Çin’in Kuzey Amerika’ya girişini sınırlayacak olsa da, Çinli üreticilerin Avrupa pazarındaki paylarını %6’dan %12’ye çıkaracağını ve Rusya’da %33 olan pazar payını %69’a yükselteceğini öngörüyor.
Aynı şekilde, Orta Doğu ve Afrika satışlarının %8’den %39’a, Orta ve Güney Amerika’daki teslimatların ise %7’den %28’e yükselmesi bekleniyor. Batılı otomobil üreticilerine göre daha kısa geliştirme süreleri ve model yenileme sıklığı Çinli markaların önemli avantajları olduğuna dikkat çekiliyor.
Pil teknolojileri gibi yenilikçi ürünlerde liderliği ele geçirmeyi başaran Çin otomotiv sektörü, yurtdışında açtığı fabrikalarda da maliyet avantajlarını korumaya devam ettikleri belirtiliyor.
Çin otomotiv pazarı Mayıs ayında, geçen yılın aynı dönemine göre %1,2 artış göstererek 2.031.000 adede ulaşmış durumda. Yeni nesil enerji ile çalışan araç satışları ise şimdiden 897.000 adede ulaştı. Elektrikli araçlar bu satışların %59’unu, plug-in hibrit elektrikli araçlar %31’ini ve hibrit araçlar ise %10’unu oluşturdu.
Mayıs ayında ihracat oranı ise %23 artarak 378.000 adede yükseldi. Yılın ilk beş ayında toplam ihracat %34 artışla 1,87 milyon adede ulaştı. BYD, Mayıs ayında yaklaşık 250.000 adet toptan satışla Volkswagen’i geçerek önemli bir başarı elde etmeyi başardı.