Çinli otomotiv üreticisi SAIC’in alt markası Roewe, hibrit araç kategorisinde Guinness Dünya Rekorunu kırarak dikkatleri üzerine çekti. Roewe D7 DMH, tam dolu yakıt deposu ve tam şarj edilmiş bataryasıyla tam 2.208 kilometrelik bir menzile ulaştı. Bu performansı yakalarken ortalama 2.49 litre / 100 kilometre yakıt tüketimi sağladı. Bu rekorun duyurusu, 28 Ekim tarihinde yapıldı ve Roewe, 2000 kilometre üzeri menzil sunabilen BYD, Geely ve Chery gibi diğer Çinli hibrit araç üreticilerinin yanında yerini aldı.
Rekor Güzergahı ve Yol Koşulları
Roewe D7 DMH, dört gün süren test süresince Lanzhou’dan Urumçi’ye kadar sürüldü ve bu yolculuk boyunca Jiayuguan, Dunhuang ve Turpan gibi sıcak iklimleriyle bilinen bölgelerden geçti. Turpan’ın bu tip testler için tercih edilmesi, bölgenin aşırı sıcaklıkları nedeniyle Çinli otomotiv üreticileri tarafından sıklıkla kullanılan bir destinasyon olmasıyla açıklanıyor.
Öne Çıkan Teknik Özellikler
- Motor Verimliliği: D7 DMH’nin 1.5 litrelik motoru, yüzde 43 termal verimlilik sunuyor ve yüksek sıkıştırma oranı (16:1) ile dikkat çekiyor. Bu motor, aracın çalışma koşullarına göre optimum verimlilikte çalışacak şekilde ayarlanmış olup, kullanım süresinin %85’inde en verimli modda çalışıyor.
- Elektrik Motoru: Önde konumlandırılan elektrik motoru, 150 kW maksimum güç ve 330 Nm tork üretebiliyor. DHT adı verilen tek vitesli hibrit şanzıman ile çalışan bu sistem, daha az vites gereksinimi sunarak verimliliği artırıyor.
- Boyutlar ve Yapı: Roewe D7 DMH’nin boyutları 4890 mm uzunluk, 1890 mm genişlik, 1510 mm yükseklik ve 2810 mm dingil mesafesi olarak listelenmiş durumda.
Hibrit Araçlarda Yeni Bir Dönem: Küresel Pazar İçin İhracat Hamlesi
Bu menzil rekoruyla Roewe, Çin’de hibrit teknolojilerde yeni bir çağ açıyor. SAIC’in sahibi olduğu Roewe’nin bu rekoru kıran modelinin MG markası altında ihracatının da planlandığı bildirildi. Roewe D7 DMH, küresel pazarda MG adıyla tanıtılarak farklı pazarlarda yerini alabilir.
Rekorun Soru İşaretleri ve Gelecek Planları
SAIC’in mevcut D7 DMH modeliyle değil de yeni bir varyantla bu rekoru kırmış olabileceği düşünülüyor. Zira mevcut modelin toplam menzil kapasitesi CLTC ölçümlerine göre 1400 kilometre olarak biliniyor. Eğer yeni bir versiyon değilse, SAIC’in neredeyse bir yıl bekleyip BYD’nin DM 5.0 teknolojisiyle manşetleri kapmasına izin vermesi şaşırtıcı olarak değerlendiriliyor.
Hibrit Araç Teknolojisinde Yeni Bir Standart
Bu yeni rekor, Çin otomotiv endüstrisinde hibrit araç teknolojilerinde ilerlemenin bir kanıtı olarak görülüyor. SAIC’in Roewe D7 DMH ile sağladığı menzil başarısı, hibrit teknolojisinin gelecekte daha da gelişeceğini ve küresel pazarda rekabetin artacağını işaret ediyor. Roewe D7 DMH modelinin gelecekte MG adı altında Avrupa ve diğer pazarlarda ne tür tepkiler alacağı şimdiden merak konusu oldu.