Dacia’nın yeni ralli aracı, karbonfiber gövdesi ve Manifesto konseptinden ilham alan tasarımıyla dikkat çekiyor. Prodrive tarafından mühendislikle şekillendirilen bu araç, Sandrider adını taşıyor ve Dacia’nın yol araçlarındaki sadeliği ralli sahnesine taşıyor, ancak aerodinamik verimlilik ve off-road yeteneklerine odaklanıyor.
Sandrider, sadece gerekli olan gövde panellerini taşıyor ve yarış ekibinin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilen modüler bir gösterge paneline sahip. Dacia’ya göre, bu yaklaşım aracı rakiplerinden yaklaşık 15 kg daha hafif hale getiriyor.
Ancak, güvenlik gereksinimleri nedeniyle Sandrider’da kapılar bulunuyor ve şasi, özellikle kum tepelerinde performansı artırmak için güçlendirilmiş durumda. Ağırlık dağılımı, çekişi gevşek zeminlerde iyileştirmek amacıyla ön aksa eğimli olarak tasarlanmış.
Sandrider’ın gücünü, Nissan’ın 400Z coupé modelinden esinlenen sentetik yakıtla çalışan çift turbolu 3.0 litre V6 motordan alıyor. Altı ileri sıralı bir şanzıman aracılığıyla her iki aksa 355 beygir güç ve 398 lb ft tork iletiliyor.
Araçtaki detaylar, rally-raid deneyiminden ilham alıyor. Örneğin, lastik değiştirirken tekerlek somunlarını güvenli bir şekilde saklamak için gövdede manyetik bir şerit bulunuyor. Sabelt koltuklar antibakteriyel ve nem düzenleyici kumaşla kaplı, gösterge paneli ise anti-yansıtıcı boya ile kaplanmış durumda.
Konforu artırmak için aracın karbonfiber gövdesine anti-infrared pigmentleri eklenmiş, bu da kabin sıcaklığını azaltmaya yardımcı oluyor.
Sandrider, ilk sürüşünü Ekim ayındaki Fas Rallisi’nde gerçekleştirecek ve ardından ralli dünyasının zirvesi olarak kabul edilen 2025 Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nda dokuz kez ralli şampiyonu Sébastian Loeb, beş kez Dakar galibi Nasser Al-Attiyah ve Rally-Raid Dünya Kupası galibi Cristina Gutiérrez tarafından kullanılacak.