Sovyetler Birliği’nin doğduğu yıl olan 1922’den 1991 yılına kadar, medikal ve bilim alanında en gelişmiş ülkelerden birisiydi Rusya. Amerika’ya nispet niteliğindeki uzay yatırımlarına da bu dönemlerde büyük paralar harcayan Rusya, otomobile bütçe ayırmayınca bu sektörde pek başarılı modeller ortaya çıkaramadı.
1928 ve 1932 yılları arasında Sovyetler Birliği’nin ilk 5 yıllık planı yapıldı. Joseph Stalin’in otomotiv endüstrisine önem vermesi ile birlikte Rusya, yerini korumayı başardı.
Bu dönemden önce Rusya’da otomotiv sektörü, Amerika ve Barı Avrupa’yla karşılaştırıldığında şaka gibi görünüyordu. Ancak ani sanayileşme ile birlikte işler bir nebze olsun yerinde gittti. Rusya’da sanayileşmenin temelleri de Sovyet Rusya’nın 2.3 milyon otomobil işçisi ile “İşçi Sınıfı” kavramı oluşturmasıyla başladı.
Lada Riva
Türkiye’de Murat 124 olarak da bilinen bu tasarım, çirkin kutu formu ve lastik arkasına konulan tuğla donanımı ile Komünist dünyasının alay konusu otomobili. 1970 yılından bu yana 10 milyonun üzerinde üretilen otomobilin satışı, 4 yıl önce 2012 yılında son buldu.
Lada Niva
Rusya’nın çamurlu tarafından olan Lada Niva, Doğu Avrupa’da ve Güney Amerika’da hala popüler bir model. 4×4 ve bağımsız süspansiyon özelliklerine sahip olan bu off-road canavarı, Suzuki’nin Vitara modelini üretmesi için de esin kaynağı oldu.
Trabant
Pamuk çöpü ve birkaç az dayanıklı maddenin birleşimi ile üretilen Trabant, 2 silindirli bolca duman atan motoru ile ünlüydü. 1957 ve 1991 yılları arasında 3.7 milyon üretilen Tranant, şu sıralar koleksiyonerlerin tercihlerinden.
Dacia 1300
Ülkemizde, Renault 12 ve steyşın versiyonu Renault Toros olarak getirilen bu otomobil, hala kırsal kesimlerde tercih ediliyor. 1969 ve 2004 yılları arasında üretilen Dacia 1300, Renault 12 modeline kıyasla daha basit parçalarla, Romanya’da üretilmiş bir otomobildi.
Moskvich 412
Uyku getiren sıkıcı bir tasarımı olan bu otomobilin bir aile otomobili olması gibi bazı iyi özellikleri de var. 1.5 litrelik 4 silindirli bir motoru olan Moskvitch 412’nin bu ünitesinde marka sözde BMW M10’dan esinlenmiş.
Oltcit
Büyük ve pahalı Romen sedan Dacia 1300 modeline alternatif olarak ufak ve kompakt bir model olarak tasarlanmış Oltcit. Bu otomobilin tasarım, geliştirme ve teknik aşamalarını ise Citroen üstlenmiş.