Euro NCAP Testlerinde BYD Sınıfta Kaldı

euro ncap

Otomotiv endüstrisinde, gelişmiş sürücü destek sistemlerinin (ADAS) yaygınlaşmasıyla birlikte, güvenlik standartları da yeni bir boyut kazanıyor. Bu kapsamda, Euro NCAP beş yeni aracı daha test ederek sürücü destek teknolojilerindeki farklılıkları gözler önüne serdi. BMW i5 ve Mercedes-Benz C-Class modelleri üstün performans sergilerken, BYD ATTO 3 ‘önerilmez’ derecesi alarak listenin sonunda yer aldı.

2024’te Euro NCAP, sürücü izleme gereksinimlerini genişletti ve hız yardımını iyileştirmek için yeni tedbirler ekledi. Euro NCAP’in sürücü destek sistemleri değerlendirmesi iki temel sütuna dayanıyor: Yardım Yeterliliği ve Güvenlik Yedekleme. Yardım Yeterliliği, aracın sunduğu yardım seviyesinin ve sistemin sürücünün görevini ne kadar desteklediğinin değerlendirilmesi anlamına geliyor. Güvenlik Yedekleme ise kritik durumlarda bir çarpışmayı önlemek için alınan önlemleri kapsıyor.

Bu kriterler çerçevesinde, BMW i5 ve Mercedes-Benz C-Class modelleri dikkat çekti. Her iki model de üstün Yardım Yeterliliği sergileyerek sürücüyü önemli ölçüde desteklerken, aynı zamanda kritik anlarda sürücüyü kontrolü geri alması için uyarıyor. Güvenlik Yedekleme performansı açısından Mercedes-Benz C-Class, sürücü tepki vermediğinde aracı güvenli bir şekilde yol kenarına çekip durdurmasıyla en yüksek puanı aldı.

Volkswagen ID.7 ve Volvo EC40 modelleri de ‘İyi’ derecesiyle dikkat çekerken, BMW ve Mercedes’in sahip olduğu gelişmiş özelliklerin bir kısmından yoksun kaldılar. Ancak, genel olarak bu modeller de güvenli sürüş yardımında başarılı sonuçlar elde etti.

Listenin sonunda yer alan BYD ATTO 3 ise ‘Önerilmez’ derecesi aldı. Özellikle hız yardım sistemi yol işaretlerini doğru şekilde yorumlayamazken, Güvenlik Yedekleme konusunda minimum standartları karşılayamadı. Otomobil, durağan araçlar karşısında zayıf performans gösterdiği gibi, sürücünün tepki vermediği durumlarda direksiyon desteğini tamamen kapatması nedeniyle büyük eleştiri aldı.

Bu testler, günümüz sürücü destek sistemlerinin hala sürücünün aktif katılımını gerektirdiğini de göstermiş oluyor. Bununla birlikte, yakın gelecekte sürücünün tamamen devre dışı kalabileceği daha gelişmiş teknolojilerin de ortaya çıkması bekleniyor.

SON EKLENENLER