Türkiye’de araç satışları, Eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre %9,4 azalarak 87.740 adede geriledi. Bu düşüş, yılbaşından bu yana toplam satışları %0,3 düşüşle 849.892 adede çekti. Renault, %17,3 oranında bir gerilemeye rağmen Fiat’ın %50,3’lük sert düşüş yaşamasıyla marka sıralamasında liderliği ele geçirdi. Fransız otomobil üreticisi pazar payını %11’e çıkarırken, yıl boyunca bu oran %10,8’di. Fiat ise %8,8’e gerileyerek %11,9 olan yılbaşından bu yana payının altına düştü.
Ford, %4,7’lik büyüme ile üçüncü sırada %8,4 pazar payına sahip olurken, Volkswagen %4,1’lik bir düşüşle %6,7’lik payla dördüncü sırada yer aldı. İlk dört sıranın ardından gelen üreticiler ise başarılı satış rakamlarına ulaştı. Toyota, %37,3 oranında bir artışla en iyi performansı gösterdi ve onu Opel (%28,6), Hyundai (%11,1) ve Peugeot (%4,6) izledi. Nissan (%59,1), Skoda (%47,4) ve BMW (%29) da dikkate değer bir yükseliş sergiledi. Yerel elektrikli araç üreticisi Togg, %0,2’lik küçük bir düşüşe rağmen Ağustos ayındaki %0,7’lik payını artırarak %2,5 ile 16. sıraya yükseldi. Yeni gelen Jaecoo ise %0,8’lik pazar payıyla 24. sıradaki yerini korudu.
Model Bazında Renault Clio Lider
Model bazında (yalnızca binek otomobillerde) Renault Clio, %5,8 pazar payıyla rahat bir şekilde liderliği ele geçirerek Fiat Egea Sedan’ı (%4,4) geride bıraktı. Renault Megane Sedan ise Tesla Model Y ve Nissan Qashqai’nin önünde üçüncülüğü aldı. Togg T10X, geçen aya göre 34 basamak yükselerek 6. sıraya, yıl başından bu yana ise 7. sıraya yükseldi. Chery Tiggo 8 Pro/Max ise 21 basamak tırmanarak 7. sırada yer alırken, Toyota Corolla Sedan da 21 basamak yükselerek 10. sıraya ulaştı. Ayrıca Toyota C-HR 11. sıraya yükselirken yıl boyunca 32. sıradaydı, Hyundai Tucson ise 13. sıraya çıkarken yıl boyunca 27. sırada yer aldı. Skoda Superb 18. sıraya, BMW X1 ise 22. sıraya yerleşti.