Fransa’da yeni otomobil pazarı, Eylül ayında yıllık bazda %11,1 oranında daralma göstererek 139.004 adede geriledi. Geçen yılın aynı döneminde, yarı iletken tedariğinin yeniden sağlanmasıyla birlikte satışlarda yaşanan artışa rağmen bu yıl ciddi bir düşüş kaydedildi. Pandemi öncesi Eylül 2019’da kaydedilen 174.459 adetlik satışa kıyasla ise %20,3’lük bir düşüş söz konusu. Yılın ilk dokuz ayında toplam satış hacmi %1,8 azalarak 1.265.905 adede indi.
Özellikle özel satışlar %9 düşerken, uzun dönem kiralamalar %14 ve şirket satışları %17 oranında geriledi. Bu dönemde hibrit araçların pazar payı %45,5’e yükseldi (geçen yıl %34,7), ve satışlar %16,8 artarak 63.238 adede ulaştı. Tam hibrit satışları %25,2 artarak 28.765 adede, hafif hibritler ise %57,5 artışla 24.398 adede yükseldi. Ancak şarj edilebilir hibritlerin (PHEV) satışları %35,8 azalarak 10.075’e düştü. Elektrikli araç satışları ise %6,2 gerileyerek 28.301 adede ulaştı ve pazar payı %20,4 olarak gerçekleşti (geçen yıl %19,3).
Benzinli araç satışları %32 düşerek 36.000 adede gerilerken, dizel araçların pazar payı %5,8’e indi (geçen yıl %8,5).
Markalar Sıralaması: Volkswagen ve Toyota Yükselişte
Markalar sıralamasında Renault %4,4’lük bir düşüşle %17,2 pazar payına sahip olurken, bu oran yıl bazında %16,1. Peugeot ise %1,8 düşüşle %13,9 pazar payı elde etti. Volkswagen %13 büyüme ile dikkat çekti ve Ağustos’a kıyasla iki sıra yükselerek %7,9 pazar payı ile üçüncü sıraya yerleşti. Bu, markanın son dört ayda Fransa’da ikinci kez podyuma çıkışı oldu. Dacia ise %31,5 düşüşle zorlanarak dördüncü sıraya geriledi. Toyota %18,8’lik artışla beşinci sıraya indi ancak yıllık bazda parlak bir performans gösterdi. Citroen ise %29,9 düşüşle altıncı sırada yer alarak zor bir dönem geçirmeye devam ediyor.
BMW (%4,9) pazarın genel gerilemesine karşı koyarak sekizinci sırada yer alırken, Skoda (%9,5) onuncu sıradaki yerini koruyarak Fransa’daki en iyi on performansını tekrar etti. Tesla ise %2,2 düşüşle yılı sınırlı bir gerilemeyle kapattı ve yedinci sıraya yükseldi (%3,9 pazar payı). Ayrıca Seat (%50,8), Porsche (%37,9), Mini (%26,3), Lexus (%26,2) ve Volvo (%11,3) gibi markalar da etkileyici performanslar sergiledi. Çinli otomobil üreticisi BYD ise %331 büyüme ile yükselmeye devam ediyor.
En Çok Satan Modeller: Renault Clio Zirvede
Renault Clio, son beş ayın dördünde en çok satan model olarak evinde liderliği sürdürdü. Ancak bu, Peugeot 208’in yılın en çok satan modeli olma unvanını elinden almaya yetmedi. Dacia Sandero ise %27,5’lik düşüşle nadir bir kötü performans sergilese de genel sıralamada üçüncülüğünü korudu. Tesla Model Y, %8,8 oranında düşüşle dördüncü sıraya yükseldi ve bu, Mart 2023’te ulaştığı derecenin bir tekrarı oldu.
Renault Captur, %9,1’lik düşüşle, rakibi Peugeot 2008’i (%13,9 artış) geride bırakarak beşinci sıraya yerleşti. Citroen e-C3 ise %2,6 pazar payı ile ilk kez ilk 10’a girdi. Bu araçların büyük kısmı, yılın başında sosyal kiralamalar olarak satılan ve 30 Eylül’e kadar kaydedilmesi gereken araçlardan oluşuyor. Peugeot 3008 III sekizinci sıraya yükselerek rekor kırarken, Volkswagen Polo %100,7’lik artışla dokuzuncu sırada yer aldı. Dacia Duster III, Ağustos’a göre altı sıra gerileyerek onuncu sıraya düştü ve Volkswagen Tiguan III ise yedi basamak yükselerek on yedinci sırada yer aldı.