Renault, son 25 yılda Dacia’yı büyük bir marka haline getirmek için çok çalıştı. Özellikle küçük ve uygun fiyatlı Sandero, geçen yıl Avrupa’da en çok satan ikinci model olmayı başardı. Ancak yeni Bigster modeli, Dacia’yı bu düşük fiyatlı köklerinden uzaklaştırarak yepyeni bir alana taşıyor.
Bigster, far ve ızgara tasarımı, kare şeklindeki çamurluk açıklıkları, kaslı arka bölümü ve C sütunundan sonra yükselen bel çizgisiyle 2024 Duster’dan izler taşıyor. Aslında, Duster da bu ipuçlarını Bigster konseptinden ödünç almış durumda.
Bigster, daha fazla iç genişlik sağlamak için boyutları büyütülmüş, ayrıca daha büyük dingil mesafesi ve arka çıkıntı sayesinde arkada üçüncü bir koltuk sırası seçeneği sunan daha uzun ve geniş bir Duster olarak karşımıza çıkıyor. Küçük Duster, beş kişi için oldukça eğlenceli bir sürüş sunarken, Bigster’in iki sıra koltukla ancak geniş bir bagaj bölmesiyle geleceği tahmin ediliyor.
Dacia, markanın ulaşılabilir fiyat felsefesini sürdürmek için Bigster fiyatının bir alt sınıftaki modellerle uyumlu olacağını belirtiyor. Ancak Bigster modeli şimdiye kadar satılan en pahalı Dacia olacağına kesin gözüyle bakılıyor.