Yeni liderinin Güney Kore ve müttefiklerine savaş ilan etmesiyle gündemde olan Kuzey Kore, tek “taklitçi modern” otomobil üreticisi Pyeonghwa (Barış) Motors ile de otomotiv sektöründe kendinden söz ettiriyor.
Katı politikaları ile bilinen Kuzey Kore’de yerel üretim ve satış yapan PM, 1999 yılında Sun Myung Moon tarafından kuruldu. Kuzey Koreli üreticinin ortakları arasında hükümetin sahibi olduğu Ryonbong General Corporation şirketi de bulunuyor.
Ryonbong General Corporation şirketi otomobil sektörü ile direkt alakası olmamasına rağmen, Kuzey Kore’de otomobil üretip satmada tek yetkili şirket konumunda. 1999 yılından bu yana hiçbir finansal başarı gösteremeyen şirket, neredeyse kar dahi edemiyor.
Ancak Kuzey Kore hükümeti Pyeonghwa Motors şirketine, komşuları ile ilişkileri güçlendirmek için kullanılan bir köprü olarak bakıyor. Kuzey Kore’de 10.000 araç üretim kapasitesine sahip bir tesisi bulunan Pyeonghwa Motors şirketi, 2003 yılında 314 otomobil, 2005 yılında ise yalnızca 400 otomobil üretti. SsangYong Chairman, Mercedes-Benz W210 E Serisi gibi modellerin taklitlerini üreten şirket, Kuzey Kore’de de neredeyse hiç tercih edilmeyen bir otomobil markası.
Çinli taklit otomobil üreticisi Brilliance markasının ürettiği modellerin lisansını da satın alan Pyeonghwa Motors, sedan otomobillerden minibüslere, minibüslerden kamyonetlere geniş bir yelpazede kısıtlı üretim yapıyor. Şirket Fiat markasına ait Doblo ve Albea modellerinin ilk versiyonlarının da birebir kopyasını üretiyor.
Sonuç olarak hiçbir ekonomik ve model bazlı başarısı bulunmayan Pyeonghwa Motors, tam teşekkülü ortak girişim bir otomobil üreticisi olmasına rağmen kendi özgün bir otomobili bulunmuyor. Bu yüzden olacak ki şirket Kasım 2012’de 12 yıllık macerasının sonuna geldiğini açıkladı.