150 yıldır Aslan sembolü, Peugeot kalitesinin imajı olmuştur. Uzun yıllar boyunca bu sembol, el aletlerinden otomobillere kadar sayısız çeşitlilikte ürünler arasında bağ yaratmıştır.
19. yüzyılın başında, alet imalatının özellikle de testere bıçaklarının, kalitesi Peugeot kardeşlere başarı ve zenginlik getirmiştir. Bu hakimiyeti sembolize etmek üzere, amblem olarak (o tarihlerde logo denen olgu bilinmiyordu) çenelerinin gücü ile testere bıçağının dişlerinin kuvvetini yansıtan aslanı seçtiler. Aslanın diğer nitelikleri ile hatırlattığı hususlar bıçağın esnekliği ve kesme hızı idi.
Aslan 1847’de Montbéliard’lı bir zanaatkar olan Justin Blazer tarafından tasarlanmış ve 1858’de Conservatoire Impérial des Arts et Métiers’de (Yüksek Sanat ve Meslek Konservatuarı) tescil edilmiştir.
Aslan o günlerde bir okun üzerinde gururla yürümekteydi ve genellikle aslan amblemi ile mühürlenmiş kutularda sunulan birçok aletin üzerinde görülmekteydi. Bu aletlerin karakterini belirten üç seviyeyi tanımlamak için bir hilal ve bir el amblemi kullanılmaktaydı.
Aslan amblemi geniş Peugeot ürünleri yelpazesini süslüyordu, bu nedenle bisikletlerin, motosikletlerin ve daha sonra otomobillerin de üzerinde kullanılmalıydı. Amblem, 1933 Paris Otomobil Fuarı’ndan sonra otomobil ızgaralarının üzerinde belirdi.
Bununla birlikte, 1920’lerde, Peugeot sahipleri radyatör kapaklarını bir aslan görseli ile süslemekten gurur duyuyorlardı. 1,5 yüzyıl boyunca Peugeot aslanı birçok değişim geçirdi. Armand Peugeot’nun ve Eugène Peugeot’nun oğullarının şirketlerinin 1910 yılındaki birleşmesinden sonra, aslan logosu bir hayli burjuva ve yüce oldu.
Gururlu hali 1870 savaşından sonra yaratılan haşmetli Belfort Aslanı’nı andırıyordu. Bunun üzerine, çeşitli Peugeot şirketlerinin kimliği özgün imajlarla nitelendirildi: motorlu veya motorsuz bisikletler için dövüşen bir aslan ve otomobiller için kalkan üstünde bir aslan başı.
1927’de avının üzerine atılmaya hazır şekilde bir aslan görülebiliyordu. 1932’de grafikler modernize edilmişti. 1948’ten sonra, 203 modelinde aslan arka ayakları üzerinde şaha kalkmış şekildeydi ve Franche-Comté bölgesinin asalet armasından ödünç alınmıştı.
1965 yılından itibaren, sadece bir kalkan üzerindeki başı gösterilmiştir. Üç yıl sonra bu görüntünün kıvrımlı çizgileri yerini, bir kare içine yerleştirilmiş köşeli bir tasarıma bırakmıştır. 1976 yılında aslan logosunun şahlanmış ama çok stilize bir tasarımla geri döndüğü görülmüştür.
1998’de lanse edilen son değişiminde, mavi fon üzerinde metalik bir blok şeklinde ortaya çıkmıştır. Bu son logo üzerinde 2002 yılında ufak yenilikler yapılmıştır. Aslan görseli “Bir otomobil üreticisi pençelerini çıkartıyor” sloganlı reklam kampanyalarına ve “Aslan Marka” şeklindeki bugünkü Peugeot imajına da ilham olmuştur.