Stellantis ve batarya teknolojileri şirketi Factorial, elektrikli araçlar için oyun değiştirici bir adım atarak katı hal batarya geliştirme sürecinde önemli bir eşiği geride bıraktı. 2026 yılında Dodge Charger Daytona modellerinde kullanılmak üzere geliştirilen bu yeni nesil batarya sistemi, 375 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip ve yalnızca 18 dakikada yüzde 15’ten yüzde 90’a kadar şarj olabiliyor.
FEST (Factorial Electrolyte System Technology) adını taşıyan 77Ah kapasiteli hücreler, 600 döngü boyunca başarıyla test edilerek otomotiv kullanımı için kalifikasyon aşamasına yaklaştı. Bu gelişme, yüksek performanslı, büyük formatlı lityum metal katı hal bataryalar için kritik bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.
Yeni batarya teknolojisi yalnızca yüksek enerji yoğunluğu sunmakla kalmıyor, aynı zamanda hızlı şarj kabiliyeti ve 4C seviyesine kadar deşarj oranıyla da elektrikli araçlarda performans taleplerine cevap veriyor. Ayrıca, -30°C ile 45°C arasında geniş bir çalışma sıcaklığı aralığı sunarak zorlu iklim koşullarında dahi güvenli kullanım sağlıyor.
Stellantis’in mühendislik ve teknoloji sorumlusu Ned Curic, bu gelişmenin katı hal teknolojisinde öncü bir konuma geldiklerinin göstergesi olduğunu vurgularken, Factorial CEO’su Siyu Huang da bu başarıyı “yüksek enerji yoğunluğu, uzun ömür, hızlı şarj ve güvenliği bir arada sunan nadir bir denge” olarak nitelendirdi.
Stellantis ve Factorial iş birliği, laboratuvar ortamından seri üretime geçiş sürecini hızlandırarak katı hal batarya teknolojisinin artık teoriden gerçeğe dönüşmeye başladığını gösteriyor. Bu atılım, elektrikli araç pazarında daha hafif, daha verimli ve maliyetleri düşürülmüş bataryaların yaygınlaşmasının önünü açacak.
Kaynak: https://www.carscoops.com/2025/04/stellantis-solid-state-batteries-inching-closer-to-production/