Türkiye, elektrikli araç sektöründeki gelişimini sürdürerek yerli üretim alanında yeni bir adım atıyor. Türkiye’nin ilk yerli ve tamamen elektrikli motosikleti olan RAKUN City, 2025 yılında yollara çıkmaya hazırlanıyor. Ford Otosan bünyesinde geliştirilen ve daha sonra Actio Mobilite A.Ş. çatısı altında üretimine devam edilen RAKUN markası, şehir içi ulaşımı yeniden şekillendirmeyi hedefliyor.
RAKUN markası, Ford Otosan’ın 2018 yılında başlattığı bir inovasyon projesi olarak doğdu. Başlangıçta Pro2 ve Pro3 modelleri ile ticari ve bireysel kullanıma yönelik çözümler sunan marka, 2024 yılında fikri mülkiyet haklarının Ford Otosan (Gembox), Devinno A.Ş., Altınay Elektromobilite ve Letven Capital ortaklığıyla kurulan Actio Mobilite şirketine devredilmesiyle yeni bir döneme girdi.
RAKUN City, özellikle bireysel ve ticari kullanıcılar için şehir içi ulaşımda çevreci ve ekonomik bir alternatif sunuyor. Hem iş hem de kişisel kullanıma uygun olarak geliştirilen motosiklet, düşük işletme maliyetleri ve dayanıklı yapısıyla dikkat çekiyor. Elektrikli motor teknolojisinde yüksek menzil ve performans sunarak şehir hayatına kolaylık sağlamayı hedefliyor.
RAKUN City, 4,5 kW nominal motor gücüne ve 9 kW maksimum güce sahip olup, değiştirilebilir 2 bataryası ile 150 kilometre menzil sunuyor. Ayrıca, saatte 90 kilometre hıza ulaşabilmesi sayesinde şehir içinde pratik ve hızlı bir ulaşım sağlıyor. Elektrikli motosiklet segmentinde bağlantılı teknoloji desteği ile öne çıkan model, sürücülere akıllı özellikler ve uzaktan erişim imkanı sunacak.
Türkiye’de elektrikli motosiklet ithalatına yönelik yönetmeliklerin 2025 yılı başında yürürlüğe girmesiyle, yerli üretimin önemi daha da artacak. Actio Mobilite A.Ş. Pazarlama ve Ticari Lideri İlker İyicik, RAKUN City’nin uluslararası muadillerine kıyasla daha uygun fiyatlı olacağını ve düşük kullanım maliyetleriyle dikkat çekeceğini belirtti.
RAKUN City, Motobike 2025 Fuarı kapsamında ilk kez görücüye çıktı. Actio Mobilite standında sergilenen motosiklet, içişleri Bakanı Ali Yerlikaya başta olmak üzere birçok ziyaretçinin ilgisini çekti. Şirket, fuar süresince yalnızca motosiklet modelini değil, deniz ve hava araçlarına yönelik micro mobilite prototiplerini de tanıttı.
RAKUN City’nin 2025 yılı son çeyreğinde seri üretime geçmesi planlanıyor. Şirket, bu süreçte stratejik iş birlikleri kurarak hem yerli hem de uluslararası pazarda büyümeyi hedefliyor.
Teknik Özellikleri
Rakun 2 Pro | |
---|---|
Motor Gücü | 4 kW |
Güç Kaynağı | Li-Ion Batarya |
Batarya Kapasitesi | 5 kW/saat |
Azami Hız | 45 km/sa |
Gösterge | 5″ TFT |
Lastik Çapı | ÖN:100/90-R14 ARKA:130/70-R13 |
Fren | Kombine Hidrolik Disk Fren |
Ağırlık | 145 kg (Batarya dahil) |
Yerden Yükseklik | 150 mm |
Farlar | LED |
Şarj Süresi | 4,5 saat |
Ehliyet Tipi | B (A2 Gerekliliği yoktur) |
Taşıma Kapasitesi (Sürücü+Yük) | 155 kg |
Tek Tuşla Geri Vites | Standart |
Rakun 3 Pro | |
---|---|
Motor Gücü | 4 kW |
Güç Kaynağı | Li-Ion Batarya |
Batarya Kapasitesi | 5 kW/saat |
Azami Hız | 45 km/sa |
Gösterge | 5″ TFT |
Lastik Çapı | ÖN:100/90-R14 ARKA:2×130/70-R13 |
Fren | Kombine Hidrolik Disk Fren |
Ağırlık | 171 kg (Batarya dahil) |
Yerden Yükseklik | 144 mm |
Farlar | LED |
Şarj Süresi | 4,5 saat |
Ehliyet Tipi | B (A2 Gerekliliği yoktur) |
Taşıma Kapasitesi (Sürücü+Yük) | 179 kg |
Tek Tuşla Geri Vites | Standart |