Honda Prelude Geri Dönüyor

Honda Prelude

Honda, yeni Prelude spor coupe modelini İngiltere’ye getiriyor ve genç müşterileri hedefliyor. Bu şık ve dinamik tasarıma sahip olan araç, sürücü odaklı iç mekanıyla dikkat çekiyor. 2020’lerin ortalarından itibaren ithal edilmesi planlanan bu model, Honda’nın İngiltere’deki altıncı model hattı olacak ve 2001 yılında satıştan kaldırılan beşinci nesil Prelude’dan sonra ilk kez İngiltere’de satışa sunulacak. Prelude, Volkswagen Scirocco, Hyundai Veloster ve Vauxhall Astra GTC gibi modellerin üretiminin durması ve Audi TT’nin de artık üretilmemesiyle İngiltere’de satışta olan tek önden çekişli coupe olacak.

Honda CEO’su Toshihiro Mibe’ye göre, yeni Prelude, Honda’nın değişmez spor zihniyetini yansıtıyor ve sürücü odaklı şasi ve motor kurulumuna sahip. Honda, bu modeli elektrikli modeller serisinin bir vitrini olarak görüyor ve hibrit güç aktarma teknolojisini sergiliyor. Proje lideri Tomoyuki Yamagami, Autocar’a yaptığı açıklamada, elektrikli ve hibrit araçların trendinin daha çok SUV yönünde olduğunu ancak Honda’nın her zaman sürüş keyfini aradığını belirtiyor. Yamagami, müşteri ihtiyaçlarının önemli olduğunu ancak kişisel mobilitenin sürüş keyfi olmadan olamayacağını vurguluyor.

Honda, Prelude’un mekanik yapısı hakkında henüz detay vermiyor ancak bu modelin Civic’in e:HEV benzinli-hibrit sisteminin bir varyasyonunu kullanacağı anlaşılıyor. Yeni coupe’nin Civic ile büyük ölçüde aynı şasiyi kullanması bekleniyor ve hafif alüminyum alt şasi, geniş arka iz ve çift salıncaklı ön süspansiyon gibi özelliklere sahip olacak.

Yamagami, Prelude’un geliştirilmesinde sürücü odaklı bir yaklaşım benimsediklerini ve aracın kontrol edilebilirliği, sürülebilirliği ve motorun duygusal yönlerine özel önem verdiklerini belirtiyor. Motorun sesi ve titreşimi gibi unsurlar, sürücünün hissiyatını etkileyen önemli faktörler olarak öne çıkıyor. Yamagami ayrıca, Prelude’un sadece bir pist aracı olmadığını, günlük kullanım için de uygun olduğunu vurguluyor.

Yeni coupe’nin tasarımı, Honda’nın çekirdek demografisinden daha genç sürücülere hitap etmeyi amaçlıyor. Aracın uzun ve düşük kaputu, entegre farları ve genişliği vurgulayan geniş ön ızgarası gibi özellikler, dinamik bir görünüm sunuyor. İç mekanda ise minimalist bir tasarım benimseniyor ve sürüş keyfini artıracak operasyonel ekipmanlara odaklanılıyor.

Honda, Prelude’un iç mekanını henüz tam olarak tanıtmamış olsa da, bu tasarımın sadeliği ön plana çıkaran dış tasarımıyla uyumlu olacağı belirtiliyor. İç mekan tasarımının, Honda’nın “insan maksimum/makine minimum” yaklaşımından etkilendiği ve fiziksel düğmelerin yanı sıra dokunmatik ekranlar ve dijital gösterge panelleri gibi modern teknolojilerle donatılacağı belirtiliyor.

SON EKLENENLER