Huawei ve Seres’ten Yenilikçi SUV: Aito M7 Pro

Huawei Seres Aito M7 Pro

Son yıllarda teknoloji devlerinin otomotiv sektörüne yaptığı yatırımlar, birçok yenilikçi modelin ortaya çıkmasına vesile oldu. Bu devlerden biri olan Huawei, otomobil tutkunlarını bir kez daha heyecanlandırdı. Seres ile iş birliği içinde geliştirilen Aito M7 Pro, 26 Ağustos’ta tanıtıldı ve teknoloji severlerin gözdesi olmaya aday.

Aito M7 Pro, adından da anlaşılacağı üzere, serinin daha önce piyasaya sürülen Ultra modelinin bir adım ötesine geçmeyi hedefliyor. Ancak bu modelde en dikkat çeken özellik, Lidar sensörleri yerine tamamen görsel temelli bir sürüş destek sistemine (ADS) sahip olması. Bu tercih, aracın maliyetini düşürürken aynı zamanda kullanıcıya daha erişilebilir bir fiyat etiketi sunuyor. Aito M7 Pro, Japonya’da 35,100 ve 40,700 dolar arasında değişen dört farklı konfigürasyonla satışa sunuluyor.

Huawei’nin Qiankun 3.0 ADS sisteminin temel bir versiyonunu barındıran bu model, otoyollarda ve şehirlerarası yollarda NCA (Navigasyon Destekli Sürüş) işlevini sunarken, şehir içi bölgelerde LCC ve LCC+ (Şerit Takip Asistanı) gibi işlevlerle şerit tutma ve trafik ışığı tanıma gibi özellikleri destekliyor. Aracın park asistanı ise 160’tan fazla park alanını tanıyabiliyor ve %99,9 başarı oranı sunuyor.

Aito M7 Pro’nun dış tasarımında, Ultra versiyonundan tek fark, çatıya monte edilmiş Lidar biriminin olmaması. Bunun dışında, aracın boyutları, 5020 mm uzunluk, 1945 mm genişlik ve 1760 mm yükseklikle aynı kalıyor. Ayrıca, 2820 mm’lik dingil mesafesi ile hem beş hem de altı kişilik versiyonları bulunuyor. Teknolojik donanım açısından da dolu dolu olan Aito M7 Pro’da 10.25 inç kavisli bir LCD gösterge paneli ve 15.6 inçlik 2K multimedya ekranı mevcut. Ayrıca, tüm versiyonlarda Nappa deri kaplama koltuklar, ön ve arka koltuklar için ısıtma ve havalandırma özellikleri bulunuyor.

Aito M7 Pro’nun motor seçenekleri, Ultra modelindeki gibi korunmuş. Araç, 1.5T motor ile çalışan bir menzil uzatıcıya sahip ve maksimum 112 kW güç sağlıyor. Aracın elektrik motorları ise arkada 200 kW’lık bir motorla tek motorlu versiyonu, önde 130 kW’lık ek bir motorla çift motorlu versiyonu destekliyor. Ayrıca, 38.5 kWh’lik lityum demir fosfat bataryası ile araç, 200 km’ye kadar tamamen elektrikli menzil sunuyor. Bununla birlikte, toplam menzil seçime bağlı olarak 1240 km veya 1290 km arasında değişiyor.

Bu yeni model, yüksek kaliteli malzemeleri ve sağlam yapısı ile de dikkat çekiyor. Aito M7, 2000 mega Pascal ultra yüksek dayanıklılığa sahip çelik kullanımı ve tamamen alüminyum alaşımlı şasisi sayesinde güçlü ve dayanıklı bir yapı sunuyor. Ancak, tüm bu özelliklerin bir bedeli var; Huawei’nin iddialarına göre, her bir Aito M7’nin satışında yaklaşık 2.800 ile 4.200 dolar arası zarar ediyor.

Aito M7 Pro, Huawei ve Seres ortaklığının teknoloji ve otomotiv dünyasındaki son yeniliklerinden biri. Gelişmiş teknolojileri, yenilikçi sürüş destek sistemleri ve şık tasarımı ile Aito M7 Pro, hem şehir içi sürüşlerde hem de uzun yolculuklarda konfor ve güvenlik sunmayı vaat ediyor. Bu aracın, özellikle teknoloji meraklıları ve ileri düzey sürüş deneyimi arayan kullanıcılar arasında büyük ilgi göreceğine şüphe yok.

SON EKLENENLER