Elektrikli araçlar dünyasında son zamanlarda büyük bir hareketlilik var. Avrupa pazarına göz kırpan en yeni girişlerden biri ise Çin’den geliyor: Maxus eTerron 9. Bu elektrikli pickup, özellikle Avrupa için tasarlanmış olup, 4×4 çekiş sistemine sahip seri üretim bir pickup olarak öne çıkıyor. Aracın üreticisi Maxus, aynı zamanda MG markasının da sahibi olan SAIC’in bir alt markası. Eğer Hilux veya Ranger gibi popüler pickup modelleriyle kıyaslayacak olursak, eTerron 9’un boyutlarıyla bu araçlardan daha büyük olduğunu söyleyebiliriz. Peki, bu elektrikli devin Avrupa pazarında nasıl bir fark yaratacağına daha yakından bakalım.
Tasarım ve Teknoloji
Maxus eTerron 9, oldukça etkileyici bir tasarımla geliyor. “Yeni Elektrikli Mecha” adı verilen bu tasarımda, tamamen kapalı bir ön ızgara dikkat çekiyor. Izgaranın iki yanında ise dikey yerleştirilmiş, C şeklinde gündüz farları bulunuyor. Ayrıca, aracın ön tarafında elektrikli bir bagaj bulunuyor. 236 litre kapasiteye sahip bu bagaj, özellikle ekstra depolama alanı isteyenler için oldukça kullanışlı.
Aracın yan profiline baktığımızda, sert hatlara sahip gövde ve plastik kaplamalar göze çarpıyor. Elektrikli bir bagaj kapağı ve “midgate” olarak adlandırılan, Avalanche benzeri bir sistem de mevcut. Bu sistem, aracın kasasını genişleterek, uzun yüklerin taşınmasını kolaylaştırıyor. Toplamda 2400 mm uzunluğa kadar olan eşyalar bu pickup ile rahatlıkla taşınabiliyor.
Boyutlara gelince, eTerron 9’un toplam uzunluğu 5500 mm. Bu da aracı, Ford Ranger’dan 140 mm, Toyota Hilux’tan ise 175 mm daha uzun yapıyor. Kısacası, boyut konusunda rakiplerini geride bırakıyor.
İç Tasarım ve Konfor
Dışarıdan bakıldığında sert hatlara sahip olan Maxus eTerron 9, iç mekânda ise oldukça konforlu bir atmosfer sunuyor. İki renkli deri döşemeler, serbest duran ekranlar, metalik detaylar ve yüzer bir orta konsol, aracın lüks havasını pekiştiriyor. İki kollu direksiyon simidi ise oldukça modern bir görünüm sağlıyor.
Aracın iç kısmında tam 20 adet saklama bölmesi yer alıyor. Ayrıca, sekiz yönlü ayarlanabilir, havalandırmalı ve masaj özellikli bir sürücü koltuğu bulunuyor. Öne çıkan bir diğer özellik ise, ön koltukların tamamen yatabilmesi. Bu sayede, yaklaşık 1700 mm uzunluğunda düz bir uyuma alanı oluşturulabiliyor. Uzun yolculuklarda, kısa molalarda dinlenmek isteyenler için mükemmel bir çözüm.
Performans ve Menzil
eTerron 9’un kalbinde, 102 kWh kapasiteli bir lityum demir fosfat batarya bulunuyor. Bu batarya, WLTP standartlarına göre 430 km menzil sunuyor. Bataryanın %20’den %80 doluluğa ulaşması, 115 kW DC hızlı şarj cihazıyla yaklaşık 40 dakika sürüyor. Araç, ayrıca 2.2 kW ve 6.6 kW çıkış gücüne sahip çoklu prizleri destekleyen “Vehicle to Load” özelliği ile dikkat çekiyor. Bu sayede, batarya yalnızca aracı değil, aynı zamanda çeşitli cihazları da şarj edebiliyor.
Performans konusunda da eTerron 9 oldukça iddialı. 436 beygir gücü üreten çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi, aracı 0’dan 100 km/h hıza sadece 5.8 saniyede çıkarabiliyor. Elektrikli bir pickup için bu hız oldukça etkileyici.
Taşıma Kapasitesi ve Sürüş Modları
eTerron 9’un yarı monokok bir yapıya sahip olması, hem unibody hem de body-on-frame konstrüksiyonun avantajlarını bir arada sunuyor. Bu sayede araç, 3500 kg çekme kapasitesi ve 620 kg taşıma kapasitesine sahip. Ayrıca, yükseklik ayarlı hava süspansiyonu ve çeşitli sürüş modları (Normal, Kum, Çamur, Özel) da aracı daha da fonksiyonel kılıyor.
Avrupa Pazarına Giriş
Maxus eTerron 9’un Avrupa satışları 2024’ün son çeyreğinde başlayacak. Aracın tam özellikleri ve fiyatlandırması hakkında daha fazla detayın yılın ilerleyen dönemlerinde açıklanması bekleniyor. Ancak şimdiden elektrikli pickup pazarında büyük bir yankı uyandırdığı kesin.
Sonuç olarak, Maxus eTerron 9, hem boyutları hem de teknolojik özellikleri ile dikkat çeken bir araç. Avrupa’da elektrikli pickup arayanlar için heyecan verici bir seçenek olacak gibi görünüyor.