Mazda’nın Yeni Elektriklisi: EZ-6 Sedan

mazda ez-6 sedan

Mazda, Avrupa’daki elektrikli otomobil pazarına iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Markanın Çinli ortağı Changan ile birlikte geliştirdiği yeni elektrikli sedan modeli Mazda EZ-6, Nisan ayında Pekin Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkmıştı. O dönem sadece Çin pazarına yönelik olduğu belirtilen bu modelin, şimdi Avrupa yollarına çıkacağı kesinleşti. Üretimi tamamen Çin’de gerçekleştirilecek olan EZ-6, Mazda’nın global pazara sunacağı ilk yeni nesil elektrikli aracı olacak.

Mazda’nın Avrupa’daki mevcut elektrikli araç portföyü oldukça sınırlı. Şu anda yalnızca MX-30 isimli kompakt SUV modeliyle elektrikli otomobil pazarında yer alıyor. İngiltere’de bu yılın ilk yarısında MX-30, markanın toplam satışlarının sadece %5’ini oluşturabildi. Bu oran, Toyota ve Lexus’un elektrikli araç satışlarının oldukça gerisinde kalıyor. Ancak, Mazda EZ-6’nın devreye girmesiyle birlikte bu dengenin değişmesi bekleniyor. Çünkü EZ-6, 4921 mm uzunluğu ve 2900 mm dingil mesafesiyle Tesla Model 3, Polestar 2 ve BMW i4 gibi popüler elektrikli sedanlarla doğrudan rekabet edebilecek bir konumda.

Henüz fiyat konusunda resmi bir bilgi paylaşılmamış olsa da, Çin’de üretilen elektrikli araçların Avrupa’da ciddi ithalat vergilerine tabi olduğunu unutmamak gerekiyor. Changan tarafından üretilen araçlar için bu oran %20.8 seviyesinde. Bu da EZ-6’nın, pazardaki diğer alternatiflerle fiyat konusunda rekabet etmesini zorlaştırabilir.

Mazda EZ-6, markanın şu anda satışta olan hiçbir modeline teknik olarak benzemiyor. Araç, Changan tarafından geliştirilen ve EPA olarak adlandırılan modüler bir platform üzerine inşa edilmiş. Bu platform, hem tamamen elektrikli hem de menzil uzatıcı tahrik sistemlerini destekleyebiliyor. Ayrıca, Qualcomm destekli seviye 4 otonom sürüş teknolojisine de uyumlu. Ancak, EZ-6 başlangıçta sadece seviye 2+ otonom sürüş sistemiyle sunulacak, bu da aracın sürekli insan gözetimi gerektirdiği anlamına geliyor.

EZ-6, iki farklı motor seçeneğiyle sunulacak. İlki, arkaya monte edilmiş 218 beygir gücünde bir motorla 600 km menzil sunan tam elektrikli bir model. Diğeri ise, Çin pazarında giderek daha popüler hale gelen menzil uzatıcı bir model olacak ve toplamda yaklaşık 1200 km menzil sunacak. Global ihracat planlarının her iki güç aktarma sistemi için geçerli olup olmadığı henüz net değil.

Mazda, EZ-6’nın elektrikli olmasına rağmen markanın benzinli araç döneminde kazandığı dinamik performans uzmanlığından yararlanarak sürüş keyfini üst seviyeye taşıdığını vurguluyor. Markanın Avrupa’daki Ar-Ge merkezi mühendisleri de bu aracın geliştirilme sürecine katkıda bulunmuş. Araç, eski Mazda 6’nın tasarım felsefesini benimseyerek, 50:50 ön-arka ağırlık dağılımı, çok bağlantılı arka süspansiyon ve yüksek hızlarda stabiliteyi artıran kendiliğinden yükselen arka spoyler gibi özellikler sunuyor.

EZ-6’nın iç mekanı ise minimalist ve lüks bir tasarıma sahip. 14.6 inçlik büyük bir multimedya ekranıyla donatılmış olan bu araçta, dokunmatik ve sesle kontrol özellikleri ön planda. Direksiyon simidindeki dokunmatik düğmeler dışında fiziksel kontrol unsurlarına pek rastlanmıyor.

Mazda ve Changan, Pekin Otomobil Fuarı’nda EZ-6’nın yanı sıra Arata adını verdikleri SUV konseptini de tanıtmıştı. Aynı EPA platformu üzerine inşa edilecek bu SUV’un üretimine 2025 yılında başlanması planlanıyor. Ancak, Arata’nın da Çin dışında satılıp satılmayacağı henüz kesinleşmiş değil.

Mazda EZ-6, markanın elektrikli araç pazarındaki yeni iddiası olarak Avrupa yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Tasarımı, teknolojisi ve sürüş dinamikleriyle dikkat çeken bu model, elektrikli araç pazarında büyük ses getirecek gibi görünüyor.

SON EKLENENLER