Bugatti’nin efsanevi Type 35 modeli, 3 Ağustos 1924’te Lyon Grand Prix’sinde ilk kez sahneye çıkmıştı. Bu etkinliğe, aracın Bugatti’nin Molsheim fabrikasından Lyon’a, yaklaşık 480 kilometrelik mesafeyi kat ederek ulaştığı biliniyor.
Lansman sırasında, Type 35, 2.0 litrelik atmosferik düz sekiz motoruyla 74 ila 94 beygir gücü arasında değişen performans sunuyordu.
500 millik ve 35 turluk grand prix yarışına katılan beş Type 35’ten yalnızca ikisi bitiş çizgisini görebildi; bunun en büyük nedeni lastik problemleriydi. O dönemki Autocar dergisi, 8 Ağustos 1924 tarihli yarış raporunda, “Bugatti, bu koşullar için uygun olmayan bir lastik kullanmıştı; lastiklerin yüzeyindeki kauçuk miktarı fazlaydı ve belli bir hız korunduğunda bu kauçuk parçalanıp kopuyordu,” ifadelerine yer vermişti.
Yarışı tamamlayabilen iki Bugatti, yedinci ve sekizinci sırada yer alırken, Alfa Romeo P2 birinciliği elde etmişti.
Autocar, ilk kez bir yol tipi Type 35’i 11 Haziran 1926’da test etmiş ve sonuç olarak “Tam hızda, bu araç gerçekten sahip olmaya değer bir şey,” şeklinde bir yorum yapmıştı. Test eden kişi, Type 35’in açık tekerlekli ve açık hava tasarımının “hevesli sürücüler için çok daha iyi” olduğunu belirtmişti.
Sürücünün yaşadığı deneyimleri şu sözlerle detaylandırmıştı: “Doğru, çamurlu yollarda sürücü ve mekanikçi perişan bir halde olabilir, ancak bir şekilde bu bile iyi geliyor. Gözlük ve sağlam bir yağmurluk şart, ama yüzde yağmur damlalarının hissi ve soğuk havanın tazeliği de bir başka heyecan verici şey.”
Ayrıca, arabanın geniş yeteneklerinden de etkilenen test sürücüsü, bu aracın Londra sokaklarında saatte 16 kilometre hızla “oldukça rahat” bir şekilde kullanılabileceğini belirtmişti – bu özellik, Bugatti’ler için 100 yıl sonra bile vazgeçilmez bir kalite olmaya devam ediyor.
“Susturucuyu kullanmak ve egzoz gürültüsünü fazla artırmamak için dikkatli olmak gerekiyor, ancak bu zorluğu bir kez aştığınızda iş oldukça kolaylaşıyor,” diye eklemişti. Test sırasında, Brooklands’in yüksek hızlı pistinde 160 km/s hıza ulaşılmış ve sadece yeni bujilerin takılması dışında başka bir müdahale yapılmamıştı.
Bugatti, geçtiğimiz yıl, 1934’ün Type 57 modeline atıfta bulunan Chiron One of One’ı tanıtmış ve şimdi bu modelin tarzında bir GT geliştirme ihtimali olduğunu da belirtmişti.