Volkswagen’in merakla beklenen elektrikli amiral gemisi ID.7, Türkiye pazarına Pro S donanım versiyonuyla giriş yaptı. Wolfsburg’dan çıkan en uzun otomobil olma özelliğini taşıyan ID.7, 5 metrelik uzunluğu ve yaklaşık 3 metrelik aks mesafesiyle adeta bir makam otomobili hissi uyandırıyor. Peki, bu iddialı elektrikli sedan, rakipleri Tesla, Hyundai, BYD ve hatta Mercedes ile BMW’nin lüks elektrikli modellerine karşı ne kadar iddialı?
Tasarım ve Boyutlar
ID.7, ilk bakışta çok çarpıcı veya sıra dışı bir tasarıma sahip olmasa da, Alman mühendisliğinin “başarılı ve yeterli bir otomobil yapabiliriz” söylemini destekleyen, olgun ve dengeli bir duruş sergiliyor. 5 metrelik uzunluğu ve 2.2 tonluk ağırlığına rağmen, 10.3 metrelik dönüş çapıImpressive bir mühendislik başarısı olarak nitelendirilebilir, bu da şehir içi manevralarını şaşırtıcı derecede kolaylaştırıyor.
Şarj ve Menzil
Elektrikli bir otomobil için en kritik noktalardan biri olan şarj performansı ve menzil konusunda ID.7 iddialı değerler sunuyor. %10’dan %80 doluluğa sadece 26 dakikada ulaşabilmesi (200 kW şarj istasyonlarında), uzun yolculuklarda büyük bir avantaj sağlıyor. 86 kW saatlik pil paketiyle kağıt üzerinde 697 km menzil vadeden ID.7, gerçek kullanımda ise yaklaşık 500 km’lik bir menzile ulaşılabileceğini gösteriyor. Test sürüşünde, %70 şehir içi ve %30 havalimanı yolu kullanımında 56 km sonunda pilin %86’ya düşmesi ve 100 km’de ortalama 16.8 kW saatlik bir tüketim değeri elde edilmesi, bu iddianın gerçekçi olduğunu kanıtlıyor. Gece şarjı ile %100 doluluğa ulaşıldığında ise otomobilin 500 km menzil öngörüsünde bulunması, kullanıcıları memnun edecek bir değer.
Performans
ID.7 sadece verimli değil, aynı zamanda performanslı bir otomobil. 286 beygir güç ve 545 Nm tork üreten elektrik motoru sayesinde 0-100 km/s hızlanmasını sadece 6.6 saniyede tamamlıyor. Bu da hem şehir içinde akıcı bir sürüş deneyimi sunuyor hem de otobanda gerektiğinde yeterli gücü hissettiriyor.
Donanım ve Fiyat
Türkiye’de tek donanım versiyonu olan Pro S ile satışa sunulan ID.7, dolu dolu bir donanım listesiyle geliyor. Ancak, motor gücünden dolayı %10’luk ÖTV dilimine girmesi, fiyatının 3 milyon TL’nin biraz üzerinde olmasına neden oluyor. Bu durum, ID.7’yi BMW ve Mercedes’in elektrikli sedanlarına göre daha uygun fiyatlı bir alternatif yapsa da, şimdilik bu segmentin ötesine geçmesini zorlaştırıyor. Yine de, orta üst segmentteki içten yanmalı sedanlara karşı elektrikli bir seçenek arayanlar için ID.7, dikkate değer bir tercih olabilir.
İddialı Bir Seçenek
Volkswagen ID.7, uzun menzili, hızlı şarj özelliği, konforlu sürüşü ve yeterli performansıyla elektrikli sedan segmentinde iddialı bir oyuncu olarak öne çıkıyor. Türkiye’deki fiyatlandırması rakipleriyle rekabet edebilirlik açısından önemli bir faktör olsa da, sunduğu özellikler ve Alman mühendisliğinin getirdiği kalite algısıyla dikkat çekmeyi başarıyor. İhtiyaçlarınıza ve bütçenize bağlı olarak, Volkswagen ID.7, elektrikli otomobil pazarında değerlendirilmesi gereken bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor.